سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

 

از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او برمی گردد. در نقطه مقابل یکی از راههای اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف  است. کانونهای فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین تشکل ها در مقابله با تهدید نرم و بدحجابی است. اینک که در آستانه 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب قرار داریم برنامه های ذیل جهت اجرا در کانونها پیشنهاد می گردد

برنامه های پیشنهادی هفته  ملی عفاف و حجاب از 21 تیر ماه لغات 27 تیر ماه

 

- برگزاری نمایشگاه های پوشاک و لباس و چادر اسلامی و ایرانی و تبلیغ پوشش های اسلامی بومی محلی

- برگزاری نمایشگاه حجاب و پوشش در ادیان مختلف به ویژه ایران باستان در قالب عکس و پوستر

- برگزاری جلسات شرح و تفسیر سوره نور که با موضوع عفاف و حجاب می باشد.

- برگزاری جلسات آموزشی فلسفه حجاب و نقش آن در امنیت روانی انسان برای دختران و نوجوانان و زنان جوان

- برگزاری مسابقه قصه نویسی، نقاشی و بهترین عکس پیرامون حجاب برتر(ویژه کودکان)

- برگزاری جشن حجاب و عفاف ویژه کودکان و نوجوانان

- برگزاری کارگاههای آموزشی احکام بانوان(پوشش، حدود ارتباط محرم و نامحرم و ... )

- فعالیت در فضای مجازی(راه اندازی کمپین حجاب مال من است و ...)

- برگزاری کارگاه ویژه مادران و نحوه دعوت به حجاب

- استفاده از ظرفیت مبلغین (جهت ایراد سخنرانی ویژه عموم و برگزاری کارگاه)

- برگزاری کارگاه قصه گویی حجاب برای دختران

- تولید نشریه دیواری با موضوع حجاب و عفاف

- برگزاری مسابقه ارسال آیات و روایات پیرامون حجاب و عفاف و ذکر عناوین داستانهایی با موضوع عفاف در قرآن (در فضای مجازی)

- تبلیغ وصیت نامه شهید علم الهدی به خواهرش

- تبلیغ وصیت نامه شهدا با موضوع عفاف و حجاب




      


خبرگزاری شبستان: ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، هدف و نظم در برنامه ها را از جمله نکات مهم در برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستان اعضای کانون های مساجد برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز (20 تیر) در مراسم افتتاحیه نمادین طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» کانون های مساجد در تالار اجتماعات ولایت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) با بیان اینکه ما باید برای همه ابعاد زندگی برنامه داشته باشیم، گفت: ما انسان ها در کنار نیاز های اصلی نیاز های دیگری هم از جمله نیاز به محبت، معاشرت، همسر و ارتباط و تحرک اجتماعی تفریح، شادی و سرور داریم که باید مورد توجه قرار دهیم.

 

مدیر عامل خبرگزاری شبستان در ادامه با تاکید بر اینکه در اسلام به همه این ابعاد توجه شده است، تاکید کرد: هماهنطور که خداوند اشک را در چشمان ما قرار داده است تا برای دهه اول محرم و مصیبت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) گریه کنیم، در کنار آن شادی و سرور را در قلب ما قرار داده است تا در اعیاد و ولادت های ائمه اطهار (علیهم السلام) مسرور باشیم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برنامه ریزان فرهنگ جامعه و متولیان برنامه های مساجد باید به همه مسائل توجه داشته باشند تا نوجوانان و جوانان درکنار اعمال عبادی به برنامه های دیگر از جمله ورزش و سلامت جسم نیز بپردازند زیرا در غیر این صورت از رسیدن به معارف بلند الهی عاجز و ناتوان خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی به بیان خاطراتی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: همه شخصیت های بزرگ ما دارای برنامه بوده اند و در زندگی با برنامه ریزی عمل می کرده اند و لحظه لحظه زندگی آنها دارای هدف بوده است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، هدف و نظم در برنامه ها را از جمله نکات مهم در برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستان اعضای کانون ها برشمرد و تاکید کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا هر کلاس در وقت خود برگزار شود و نظم در اجرا رعایت شود.

 

وی ادامه داد: رفتار توام با خشنودی و برنامه های دارای محتوا نیز از مواردی است که باید در پیش بینی و اجرای برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان مورد توجه قرار گیرد و از برنامه های مختلف هنری و علمی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد استفاده شود.

 

خاطرنشان می شود، در این مراسم که با حضور مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، علی اصغر سیف، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، سرهنگ قیطاسی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس همراه بود، از فعالان برادر و خواهر کانون های مساجد در اوقات فراغت تجلیل و نمایشگاهی نیز از تصاویر برنامه های طرح «آسمانی ها» برپا شد.




      

همایش عفاف وحجاب به همت کانون ندای اسلام معین مساجد شهرستان خلیل آباد و کانون موعود روستای دهنو برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی کانون ندای اسلام (معین مساجد) شهرستان خلیل آباد  حجت الاسلام فیض آبادی استاد حوزه ودانشگاه در همایش عفاف و حجاب که در مهدیه صاحب الزمان روستای دهنو از توابع بخش مرکزی شهرستان خلیل آباد برگزار شد خطاب به حاضران گفت: خواهران ومادران ایمانی با الگو گرفتن از اهل البیت(علیه السلام) به ویژه حضرت زهرا (سلام الله علیها) باید با حفظ حجاب و عفت از خون شهیدان پاسداری نموده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزنند و اصول زندگی خود را بر محورآموزه های قرآنی تنظیم کنند تا زندگی برایشان زیبا و جذاب گردد.

 

وی با اشاره به محورهای تربیتی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و حضرت علی (علیه السلام) این دو شخصیت را بهترین نماد الگوگیری برای تمام ابعاد زندگی معرفی کرد.

 

گفتنی است در این همایش به دختران نونهالی که در همایش بدون حجاب حاضر شده بودند روسری هایی توسط امام جماعت روستای دهنو حجت الاسلام الهی اهدا شد تا فرهنگ حفظ عفت و حجاب برایشان زیبا و جذاب شکل گیرد همچنین از 30 بانوی فعال عرصه فرهنگی با اهداء کارت هدیه و بسته فرهنگی تقدیر وتشکر بعمل آمد.

 

لازم به ذکر است همایش فوق با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(سلام الله علیها) سپاه ناحیه خلیل آباد، واحد فرهنگی کمیته امداد، پایگاهها ی مقاومت بسیج حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)نفیسه روستای دهنو ، مجموعه فرهنگی مهدیه صاحب الزمان روستای دهنو ، روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری ندای اسلام معین مساجد شهرستان خلیل آباد و کانون موعود مسجد جامع روستا برگزار گردید.