سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

خبرگزاری شبستان: طرح فرهنگی آموزشی «غبار» ارائه شده از سوی جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به عنوان طرح برگزیده همایش ملی اندیشه های آسمانی در مشهد انتخاب و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، تیم پنج نفره استان آذربایجان شرقی با نام شهید مدافع حرم، عباس عبداللهی متشکل از محمدتقی یوسفی، سیدحسن عقیلی، مهدی رنجبر، مهدی حرمتی و به سرپرستی قاسم سهرابی اعزامی از استان آذربایجان شرقی به همایش اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس با ارائه طرح فرهنگی آموزشی «غبار» در بین بیش از 700 نفر شرکت کننده از اقصی نقاط کشور حائز رتبه برتر طرح نویسی این دوره شدند.

 

قاسم سهرابی، سرپرست این گروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز گفت: دشمنانی که شبانه روز در اتاق های فکر خود با بهره گیری از ظرفیت های چون ماهواره، رسانه و شبکه های اجتماعی تلاش در سبک زندگی غربی و جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش های دینی و انقلاب دارند، کانون های فرهنگی و هنری را سدی مقابل اهداف شوم خود می دانند. وی افزود: لزوم آشنایی با مقوله نفوذ فرهنگی و اقسام آن در ادوار مختلف و شیوه های مقابله با آن و نیز نقش و جایگاه متولیان تشکل ها و کانون های مساجد در برنامه ریزی مطلوب فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ضرورتی اجتاب ناپذیر محسوب می شود.

 

وی افزود: برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد نتیجه اثر بخشی درهمه بخش ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... دارد، لذا اجرای این کارگاه آموزشی و تخصصی برای متولیان کانون های مساجد و فعالان فرهنگی حوزه مساجد و تشکل های دینی می تواند زمینه آگاهی این نیروها را برای برنامه ریزی بهتر و اثر بخش تر در برابر هجمه های فرهنگی در انواع مختلف آن از سوی دشمنان را فراهم سازد.

 

 سهرابی تاکید کرد: با اجرای این طرح تلاش می شود در جهت نهادینه سازی فرهنگی دینی در بین آحاد مردم بویژه نسل جوان و نوجوانان کانون های مسجد  اقداماتی صورت بگیرد.

 

نماینده کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مرند، عنوان کرد: این کارگاه آموزشی و تخصصی به مدت 24 ساعت ویژه مدیران مسئول و فعالان و برنامه ریزان فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مرند با شرکت 50 نفر از برادران وخواهران برگزار خواهد شد و انتظار می رود نسبت به آموزش و تربیت نیروهای جبهه فرهنگی درمقابله با تهاجم فرهنگی موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به اهداف مهم تشکیل کانون های مساجد تصریح کرد: تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی، مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل بیگانگان از اهداف تاسیس و تشکیل کانون های مسجد در کشور بود.

 

سهرابی همچنین آشنایی با مقوله  نفوذ فرهنگی و اقسام آن در ادوار مختلف و شیوه های مقابله با آن و نیز نقش و جایگاه متولیان تشکل ها و کانون های مساجد در برنامه ریزی  مطلوب فرهنگی جوانان و نوجوانان در برابر هجمه فرهنگی دشمنان را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.




      


خبرگزاری شبستان: دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با اشاره به اینکه انقلاب به واسطه مساجد به ثمر نشست، افزود:کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از موثرترین نهادهای مردمی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصر(7 شهریور)در افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:همچنان که صدر اسلام مسجد محل تصمیم گیری، همدلی، همزبانی و همراهی بود در ابتدای انقلاب اسلامی هم به واسطه مسجد انقلاب به ثمر نشست.

 

وی با بیان اینکه اگر کانون ها و مساجد بتوانند نقش خودشان را ایفا نمایند انقلاب می ماند، افزود: طبق پیمایشی که در سال 84 انجام شد آمار نشان می دهد مردم برای هویت بخشی و استحکام خانواده هیچ کدام از دستگاههای فرهنگی به اندازه مسجد ارزش ندارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد:یکی از مکان هایی که می تواند در جامعه تاثیر مثبت تاثیر بگذارد کانون های فرهگی هنری مساجد است که می تواند نقطه اتکا باشد به شرطی که امام جمعه، بسیج و هیئت امناء با هم یکدل باشند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگی این مسئله بیشتر مورد توجه است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه بر پایه تکیه بر داشته های خودمان است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه اگر با همه دنیا در ارتباط باشیم تنها راه استقلال و هویت بخشی نظام جمهوری اسلامی باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار داشت: در بین تمامی دستگاههایی که در شورای فرهنگ عمومی داریم موثرترین و مهمترین آنها کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که ریشه آن از روش های ائمه اطهار می باشد باید نگاه به درون در کنار رابطه با تمام دنیا، داشتن اعتماد به نفس، تولید، ابتکار و دانش افروزی باشد، اظهار داشت: وقتی یک نظام می تواند روی پای خود به ایستد که تمام اعضای آن نظام همدل باشند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی ضمن تاکید بر اینکه خانواده خانواده ریشه و سرمنشا بسیاری از درست ها و غلط ها است، گفت: متاسفانه ما با تفکر شیعه و حوزه کتاب های چندانی در مبالحث آموزش همسرداری و خانواده نداریم و این تعدادی هم که وجود دارد در جامعه ما بسیار کم است.

 

وی یکی از نیازهای اصلی برای خانواده را آموزش دانست و افزود:11 میلیون و 500 هزار جوان در سطح جامعه داریم که حدود 1 میلیون نفر دختر هم بالای 50 سال وجود دارد که هنوز ازدواج نکرده اند و برخی ازدواج هایی هم که منجر به طلاق شده در 5 سال ابتدایی زندگی بوده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه انسان پروری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزش بسیار بالایی دارد، ادامه داد:کانون های مساجد میتواند به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شود و ناهنجاری های جامعه را با محوریت مسجد پاک نماید.




      


خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فقیه یعنی کسی که گناه کبیر نمی کند و اصرار بر انجام گناه صغیر هم ندارد، افزود:مسجد اگر درست عمل کند برای ولایت شناسی بهترین پایگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه عصر(7 شهریور) در افتتاحیه دومین مرحله از همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:خداوند برای هدایت ما انسانها دو حجت قرار داده است، حجت اول باطنی که عقل و حجت دوم ظاهری که ولایت است.

 

وی با اشاره به اینکه اولین پیام عقل فطری انسان تفکر درباره این است که هر وجودی یک مبدائی دارد، افزود:اما ما انسانها این مبدا را نمی شناسیم اما عقل نیاز خودش را به دین برای پیدا کردن منبعی که مبداء را مشخص کند اعلام می نماید که دین معاد را برای ما مشخص می کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری مقصد داشتن هر مبداء، وجود صراط مستقیم بین مبداء و مقصد و وجود ابلیس در بین صراط مستقیم را از دیگر پیامهای عقل فطری دانست و افزود:توجه به پیامها و مفهوم عقل فطری و عمل به آنها به ما می گوید که زندگی ما باید یک زندگی جهادی باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر راهی نیاز به یک راهنما دارد که در صراط مستقیم راهنما انبیاء و اوصیای الهی هستند، ادامه داد:بزرگترین مسئله زندگی انسان داشتن یک راهنما است و در بین راه زندگی راهنما مبداء را درست تفسیر می کند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخاب راهنما در تمام ادیان و مکاتب باید دارای ویژگیهایی باشند که فراتر بودن علم آنان نسبت به دیگران یکی از این ویژگیها است که در دین اسلام انبیاء، اوصیا و فقها دارای این ویژگی می باشند.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت:فقاهت یعنی علم و توان استنباط از آیات و روایات و فقیه یعنی کسی که گناه کبیره انجام نمی دهد و اصراری هم بر انجام گناه صغیره ندارد که در عصر غیبت مردم باید آنها را به عنوان راهنما قبول کنند.

 

وی اظهار داشت:ولایت پذیری یک لطف از جانب خدا است و اگر مساجد درست عمل کنند برای ولایت شناسی بهترین پایگاه هستند.




      


خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه جوانان در مملکت ما باید هنر داشته باشند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای بالابردن سطح مطالعه باید برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر (2 شهریور) در مراسم افتتاح نهمین دوره فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی که در تالار این هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد گفت:برنامه دولت باید به نحوی باشد که جوان در طی مدت 12 سال یعنی اخذ مدرک دیپلم یک مهارت را آموزش ببیند و در آن ماهر شوند.

 

وی با اشاره به اینکه عمیق ترین راه دعوت به حق خشوع است اظهار داشت: آنقدر باید نعمت های خداوند را شکر کنیم، سختی ها را نرم کنیم تا تمام اهل زمین تقلید کنند و در واقع تقلید یعنی رجوع به کارشناس که حتی تمام مراجع تقلید خود نیز تقلید می کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در دولت های سیاسی کره زمین طاغوت حکومت می کند و فقط ایران است که حکومتش به دست ولایت فقیه است، اظهار داشت:بر خلاف تمام کشورها که از آمریکا تبعیت می کنند و هراس دارند تنها کشوری که مرگ بر آمریکا می گوید و جذب اسرائیل نمی شود ایران است.

 

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه برخی تحصیل کرده های ما سواد درستی ندارند، ادامه داد:میلیون ها ساعت از عمر ما هدر رفت و متوجه نشدیم اما باید برای استفاده صحیح از عمرمان یک تصمیم جامع و کلی بگیریم.

 

وی با تاکید بر اینکه انسان باید ابتدا خودش را پرورش دهد سپس برای پرورش دیگران قدم بردارد، گفت:تشکیلات کانون های فرهنگی هنری مساجد باید یک برنامه مطالعاتی برای بالا بردن زمان مطالعه اعضای خود بگذارد که حداقل روزی یک ساعت مطالعه کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه جوانان در مملکت ما باید هنر داشته باشند، افزود:عزت، استقلال و نجات کشور به مهارت آموزی جوانان بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه 30 را برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود:کسی که خودش نقطه ضعف دارد نمی تواند در وجود دیگران تاثیرگذار باشد و برای دعوت جوانان به مسجد شخص باید محبوبیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه گناهان بشر از دو راه غفلت و شهوت است که دوای غفلت نماز و دوای شهوت ازدواج است، اظهار داشت:توسل یک نوع عبادت است که برخی از وهابیون توسل را شرک می دانند اما شیعه به مقام اهل بیت متوسل می شود.




      

اهداف ستاد عالی برای آبادانی فرهنگی مساجد کادرسازی و تربیت مدیران کانون ها است
خبرگزاری شبستان:معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه فلسفه وجودی کانون های مساجد ایجاد یک تشکل فرهنگی است، افزود: اهداف ستاد عالی برای آبادانی فرهنگی مساجد کادرسازی و تربیت مدیران کانون های مساجد می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور عصر(2شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های نهمین دوره فرهنگی و آموزشی اندشه های آسمانی که در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد ضمن تبریک ایام هفته دولت و گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال حاضر به عنوان فراگیرترین شبکه فرهنگی کشور در اقصی نقاط میهن اسلامی در 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت است.

 

وی افزود:فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد به وجود آمدن یک تشکل فرهنگی برای فعالیت جوانان و بروز استعدادهای نهفته نوجوانان در زمینه های آموزشی و پژوهشی است که در اختیار عموم مردم قرار دارند.

 

جعفری با اشاره به اینکه کادرسازی، تربیت و همراه کردن مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اصول و اهداف ستاد عالی در بحث تقویت مساجد است، ادامه داد:نهمین دوره آموزشی، فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 2 هزار و 150 نفر در چهار دوره برگزار خواهد شد که 3 دوره آن با حضور برادران و یک دوره هم با حضور خواهران خواهد بود.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه در دوره اول استانهای خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، مازندران، گیلان، سمنان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی حضور دارند، افزود:مساجد به عنوان پایگاههای جهان اسلام در مبارزه با اندیشه فرهنگی تکفیری نقش خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت مساجد یکی از مولفه های مسجد طراز اسلامی چگونگی داشتن روحیه جهادی است، گفت:گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، احیا تمدن نوین اسلامی و کارآفرینی فرهنگی از مسائلی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.

 

جعفری با اشاره به اینکه 30 مربی در این کلاسها و مباحث فوق برنامه حضور خواهند داشت، ادامه داد:کتابهای درآمدی بر مدیریت جهادی و انقلابی بودن، در آمدی بر تشکیلات در بستر مسجد، درآمدی بر مسجد طراز اسلامی از منظر رهبر و در آمدی از منظر زن و نظام خانواده در این دوره استفاده خواهد شد همچنین نمایشگاهی با حدود 3 هزار عنوان کتاب تشکیل شده است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت:فراگیرترین و ماندگارترین طرح قرانی کشور طرح تلاوت نور است که مجری آن کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در 29 هزار مسجد سراسر کشور در حال انجام می باشد.

 

وی فعالیت های کانون های مساجد را از لحاظ کیفی و کمی فوق العاده دانست و افزود:نقش رسانه در مطالبه گری نسبت به هر موضوعی نقشی اثرگذار و عظیم است و انتظار می رود اصحاب رسانه در بحث توجه مردم و مسئولین به مساجد مطالبه گری را در سطح جامعه ایجاد کنند.




      
   1   2   3   4      >