سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی


خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فقیه یعنی کسی که گناه کبیر نمی کند و اصرار بر انجام گناه صغیر هم ندارد، افزود:مسجد اگر درست عمل کند برای ولایت شناسی بهترین پایگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه عصر(7 شهریور) در افتتاحیه دومین مرحله از همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:خداوند برای هدایت ما انسانها دو حجت قرار داده است، حجت اول باطنی که عقل و حجت دوم ظاهری که ولایت است.

 

وی با اشاره به اینکه اولین پیام عقل فطری انسان تفکر درباره این است که هر وجودی یک مبدائی دارد، افزود:اما ما انسانها این مبدا را نمی شناسیم اما عقل نیاز خودش را به دین برای پیدا کردن منبعی که مبداء را مشخص کند اعلام می نماید که دین معاد را برای ما مشخص می کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری مقصد داشتن هر مبداء، وجود صراط مستقیم بین مبداء و مقصد و وجود ابلیس در بین صراط مستقیم را از دیگر پیامهای عقل فطری دانست و افزود:توجه به پیامها و مفهوم عقل فطری و عمل به آنها به ما می گوید که زندگی ما باید یک زندگی جهادی باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر راهی نیاز به یک راهنما دارد که در صراط مستقیم راهنما انبیاء و اوصیای الهی هستند، ادامه داد:بزرگترین مسئله زندگی انسان داشتن یک راهنما است و در بین راه زندگی راهنما مبداء را درست تفسیر می کند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخاب راهنما در تمام ادیان و مکاتب باید دارای ویژگیهایی باشند که فراتر بودن علم آنان نسبت به دیگران یکی از این ویژگیها است که در دین اسلام انبیاء، اوصیا و فقها دارای این ویژگی می باشند.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت:فقاهت یعنی علم و توان استنباط از آیات و روایات و فقیه یعنی کسی که گناه کبیره انجام نمی دهد و اصراری هم بر انجام گناه صغیره ندارد که در عصر غیبت مردم باید آنها را به عنوان راهنما قبول کنند.

 

وی اظهار داشت:ولایت پذیری یک لطف از جانب خدا است و اگر مساجد درست عمل کنند برای ولایت شناسی بهترین پایگاه هستند.




مطلب بعدی : مسجد اصل اساسی اسلام و ستون جامعه است