سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ارسال شده در دوشنبه 95/6/8 ساعت 11:29 ع توسط مسجد شهیدان عباسپور

خبرگزاری شبستان:معاون آموزش وپژوهش ستاد کانون های مساجد با اشاره به اینکه مدیر کانون انقلابی باید شرایط را به نفع آرمان ها تغییر دهد ونگاه مسئولیتی داشته باشد، افزود:مسجد اصل اساسی اسلام و ستون فقرات جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور امروز (8شهریور) در همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی گفت:برای مبارزه با آسیب های اجتماعی نگاه یک مدیر باید نگاهی جهادی باشد  و مردم را از غفلت بیدار کند همچنین باید نفوذ کلام و مطالعه فرهنگی داشته باشد.

 

وی ادامه داد :خداوند متعال نماز شب را تنها بر پیامبر خاتم واجب داشتند آن هم تنها به خاطر مسئولیت بزرگ ایشان بود و مدیر مسجدی هم باید مسئولیت پذیر باشد .

 

جعفری به اهمیت مسجد اشاره کرد و گفت:راهبرد رهر معظم انقلاب مشخص کردن مسجد با تراز اسلامی است  تا جایی که واژه مسجد بنا بر اهمیت آن26بار در قرآن کریم تکرار شده است حتی اولین مکانی که در زمین پیدا شد مسجد الحرام بود و این در حالی است که اولین مکانی که از زیر آب بیرون می آید بلندترین قسمت آن است که وجودیت مسجد الحرام خود معجزه است زیرا جزء عمیق ترین قسمت ها در زمین است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه مسجد ستون فقرات جامعه است، اظهار داشت:مسجد اصل اساسی اسلام است و حضور شما هم در مسجد نباید برای تکلیف باشد بلکه باید تشرفی باشد زیرا به حضور خداوند بزرگ می روید همچنین مسجد تراز اسلام و مرجع است و مردم باید به آنجا مراجعه داشته باشند.

 

جعفری تصریح کرد:مدیران کانون ها باید خادم مساجد باشند و با اطلاع از وضعیت اقضار ضعیف جامعه به آنها خدمت رسانی کنند، باید با خانواده های شهدا از لحاظ عاطفی ارتباط دوستانه داشته باشند، بانوان وبرادران هر کدام گروه گروه از این خانواده های عزیز خبر بگیرند زیرا شهدا ارزش بسیاری در این کشور دارند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار داشت:یک مدیر باید به شناخت دست پیداکند، شناخت خویشتن و شناخت خداوند و هستی شناسی و اگر کسی به شناخت نرسیده باشد هرگز به خدا شناسی نمی رسد، هدف اصلی ما رسیدن به خدا وشناخت است .

 

وی تاکید کرد:مکتب لیبرالیسم به خداوند حق دخالت در زندگی را نمی دهد وتنها جایگاه خداوند را محدود به کلیسا می داند زیرا بزرگان مکتب خود این اعتقاد را داشتند اما این در حالی است که اسلام خداوند را در همه زندگی ما حاضر میداند و مانند لیبرالیسم نیست که تنها زندگی را در جسم بداند بلکه روح را از جسم هم مهم تر قلمداد می کند.

 

جعفری گفت: دشمن تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بسیج را از چشم مردم بیندازد که حتی بعضی از مردم اعتمادشان نسبت به بسیج کمتر از گذشته شده است و کانون های مساجد چون در راستای بسیج و در طول هم هستند باید جبران آن بی اعتمادی را در بین مردم بردوش خود احساس نمایند.




مطلب بعدی : فایل گزارش پایگاه ویژه کانون اوقات فراغت 95        مطلب قبلی : طرح «غبار» در همایش ملی اندیشه های آسمانی برگزیده شد