سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

خبرگزاری شبستان: طرح فرهنگی آموزشی «غبار» ارائه شده از سوی جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به عنوان طرح برگزیده همایش ملی اندیشه های آسمانی در مشهد انتخاب و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، تیم پنج نفره استان آذربایجان شرقی با نام شهید مدافع حرم، عباس عبداللهی متشکل از محمدتقی یوسفی، سیدحسن عقیلی، مهدی رنجبر، مهدی حرمتی و به سرپرستی قاسم سهرابی اعزامی از استان آذربایجان شرقی به همایش اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس با ارائه طرح فرهنگی آموزشی «غبار» در بین بیش از 700 نفر شرکت کننده از اقصی نقاط کشور حائز رتبه برتر طرح نویسی این دوره شدند.

 

قاسم سهرابی، سرپرست این گروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز گفت: دشمنانی که شبانه روز در اتاق های فکر خود با بهره گیری از ظرفیت های چون ماهواره، رسانه و شبکه های اجتماعی تلاش در سبک زندگی غربی و جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش های دینی و انقلاب دارند، کانون های فرهنگی و هنری را سدی مقابل اهداف شوم خود می دانند. وی افزود: لزوم آشنایی با مقوله نفوذ فرهنگی و اقسام آن در ادوار مختلف و شیوه های مقابله با آن و نیز نقش و جایگاه متولیان تشکل ها و کانون های مساجد در برنامه ریزی مطلوب فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ضرورتی اجتاب ناپذیر محسوب می شود.

 

وی افزود: برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد نتیجه اثر بخشی درهمه بخش ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... دارد، لذا اجرای این کارگاه آموزشی و تخصصی برای متولیان کانون های مساجد و فعالان فرهنگی حوزه مساجد و تشکل های دینی می تواند زمینه آگاهی این نیروها را برای برنامه ریزی بهتر و اثر بخش تر در برابر هجمه های فرهنگی در انواع مختلف آن از سوی دشمنان را فراهم سازد.

 

 سهرابی تاکید کرد: با اجرای این طرح تلاش می شود در جهت نهادینه سازی فرهنگی دینی در بین آحاد مردم بویژه نسل جوان و نوجوانان کانون های مسجد  اقداماتی صورت بگیرد.

 

نماینده کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مرند، عنوان کرد: این کارگاه آموزشی و تخصصی به مدت 24 ساعت ویژه مدیران مسئول و فعالان و برنامه ریزان فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مرند با شرکت 50 نفر از برادران وخواهران برگزار خواهد شد و انتظار می رود نسبت به آموزش و تربیت نیروهای جبهه فرهنگی درمقابله با تهاجم فرهنگی موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به اهداف مهم تشکیل کانون های مساجد تصریح کرد: تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی، مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل بیگانگان از اهداف تاسیس و تشکیل کانون های مسجد در کشور بود.

 

سهرابی همچنین آشنایی با مقوله  نفوذ فرهنگی و اقسام آن در ادوار مختلف و شیوه های مقابله با آن و نیز نقش و جایگاه متولیان تشکل ها و کانون های مساجد در برنامه ریزی  مطلوب فرهنگی جوانان و نوجوانان در برابر هجمه فرهنگی دشمنان را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.




مطلب بعدی : مسجد اصل اساسی اسلام و ستون جامعه است