سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی


خبرگزاری شبستان:امام جمعه نیشابور با بیان اینکه ما باید در کانون ها فرهنگ واگذاری مسئولیتها را به جوان بدهیم، افزود:کانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که می تواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور در دیدار با مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اظهار کرد: فلسفه تاسیس کانون های مساجد این است که نسل جوان به مسجد جذب شوند و حول مسجد به فعالیت فرهنگی و هنری مشغول شوند و کانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که میتواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.

 

وی افزود: هر چه کانون ها بتوانند جوانها را بیشتر جذب کنند در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی کار مقدس و خوبی است.

 

امام جمعه نیشابور یادآورشد:با این اهداف وقتی نگاه می کنیم باید هر کانونی برود به سمت اینکه حول مسجد ما چقدر جوان میتواند باشد و چه استعدادهایی میتواند نهفته و پنهان باشد هر کانون در هر محل باید با مدرسه  محل خود از ابتدایی تا دانشگاه را دنبال برود و با آنها برنامه های مشترک برگزار کندT آنها را شناسایی و استعداد یابی و نهایتا جذب مسجد نماید.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور بیان کرد:ما شاید داشته باشیم خانواده هایی که ممکن است پدر یا مادر آنچنان که باید و شاید مذهبی و مسجدی نباشند و این جوان خجالت بکشد که به مسجد محل بیاید و استعداد هایش شکوفا شود اما این وظیفه کانون است که پیگیر شود و او را شناسایی و جذب مسجد و علاقه مند به کارهای فرهنگی و هنری نماید.

 

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: ما باید در کانون ها فرهنگ واگذاری مسئولیتها را به جوان بدهیم و به آنها بهاء داده و هر کسی در هر رشته ای که توانایی اش را دارد کار را به او واگذار کنیم تا ثمره اش را بتوانیم مشاهده کنیم.

 

وی عنوان کرد: یک جوان اگر بخواهد جذب بالایی داشته باشد باید خودش در مرحله اول الگو باشد و چهره موجهی داشته باشد وسعی شود مدیریت کانون به یک شخص جوان متخصص با سواد و ولایی واگذارگردد تا جذب جوان به حد اعلی خود برسد.

 

امام جمعه نیشابور ادامه داد: بچه های مسجد و کانون باید چندین نفر امثال خود را تولید و تکثیر کند و به جامعه تحویل دهد و ما مسجدی ها و خصوصا شما مسئولین کانون ها هم باید از این الگو استفاده کافی را ببرید و هر ساله چند نفر جوان مومن انقلابی و ولایی تحویل جامعه بدهید.

 

وی در خصوص اجرای برنامه در خارج از مساجد گفت: من معتقد نیستم که همه  برنامه ها باید در محل مسجد برگزار گردد چون مسجد نوعا ظرفیت برگزاری برخی مجالس شادی را ندارد و می توانید از بوستان ها و پارکها و بقاع متبرکه جهت اجرای برنامه های متنوع و شاد استفاده کنید.

 

امام جمعه نیشابور تصریح کرد:جلسات کانون ها را به سوی نقد و بررسی منصفانه ببرید و از سازمان های مختلف ومسئولین دعوت کنید و پرسش و پاسخ راه بیندازید تا نسل جوان مذهبی با انواع چالشها آشنا شود و این راه برایش باز شود که بتواند خود را در جامعه مطرح کند.




      
<      1   2   3   4