سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

افتتاحیه نهمین دوره اندیشه های آسمانی در مشهد

مراسم افتتاحیه نهمین دوره فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی با سخنرانی محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور و حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مشهد برگزار شد.

1395/6/3 - 11:39

حمید فرش باف




      
ارسال شده در یکشنبه 95/6/7 ساعت 11:20 ع توسط مسجد شهیدان عباسپور

جهاد کبیر زانو زدن در مقابل قرآن است
خبرگزاری شبستان:یک مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن کریم به دلیل آهنگین بودن کلام عرب به زبان عربی نازل شده افزود:جهاد کبیر زانو زدن در مقابل قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگذاری شبستان از مشهد،‌دکتر محمد علی انصاری مفسر قرآن کریم امروز (3 شهریور) در اولین روز همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:انسانی که جهد وجعد را با علم همراهی کند در جهاد کبیر پا گذاشته است و مقابل قرآن زانو می زند.

 

وی با اشاره به اینکه نگرش به مدیریت جهادی در قرآن ذکر شده، ادامه داد: مدیریت جهادی از رهبری می آید ومعانی بسیار دارد.

 

این مفسر قرآن به خطبه 45 نهج البلاغه اشاره کرد که در آن حضرت علی (علیه السلام)خطاب به عثمان ابن حنیف انصاری می فرمایند بدان که من نفسم را ریاضت کردم و اسباب مدیریت نفسم تقواست که توانستم آن را مدیریت کنم.

 

انصاری اظهار داشت: ادیبان عرب می گویند انسان ها مانند دانه های شامه هستند و سه عامل تساوی انسانها را برهم می زنند اعم از تقوا وجهاد که در بخش جهاد 3دسته اصغر و اکبر و کبیر داریم.

 

وی بیان کرد:جهاد اصغر جهاد بادشمنان مرز و بوم اسلامی که واجب اما واجب تر از آن جهاد اکبر یا نبرد با نفس درون است، جهاد اصغر زمان وتاریخ دارد ولی جهاد اکبر ندارد.

 

این مفسر قرآن به آهنگین بودن کلام عرب اشاره کرد وگفت به همین دلیل آهنگین بودن کلام عرب قرآن کریم به زبان عربی نازل شده تا برای انسانها زیباتر باشد و به دلیل زیباییهای فراوانش قرآن هیچ هنگام کهنه نمی شود و تا پایان حدیث تازه دارد.

 

در پایان وی با اشاره به آمدن پیامبران برای راهنمایی بشریت در راستای پیروی از خداوند گفت:که بالاترین جهاد که جهاد اکبر است کار پیامبران می باشد.




      

اولین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی

اولین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی برگزار شد.

1395/6/4 - 08:16

حمید فرش باف




      

دومین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی

دومین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس با سخنرانی رحیم پور ازغدی و مسعود ده نمکی برگزار شد.

1395/6/5 - 09:05

حمید فرش باف

گزارش های تصویری




      

سومین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی

سومین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس با سخنرانی محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور و حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری برگزار شد.

1395/6/6 - 09:58

حمید فرش باف

گزارش های تصویری




      
<      1   2   3   4      >