سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

باید به عنوان یک مسجدی برای بهتر شدن جامعه تلاش کرد
خبرگزاری شبستان:نویسنده و کاگردان سینما با اشاره به اینکه کسی که خود اصلاح نشده باشد نمی تواند دیگران را اصلاح کند، افزود: باید به عنوان یک مسجدی برای بهتر شده جامعه تلاش کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مسعود ده نمکی نویسنده و کارگردان سینما در دومین روز از نهمین دوره همایش آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم مشهد گفت:من از مسجد بر خواسته ام پس خود را از مسجدی ها می دانم که باید از طریق مساجد و پایگاهها برای بهتر شدن جامعه تلاش نماییم.

 

وی افزود:20سال پیش راجع به پول های کلانی که در مملکت گم می شد آدم نمی توانست صحبت کند اما اکنون حتی در نماز جمعه هم صحبت می شود چون خطر دیگر جدی شده است و بالا رفتن آمار گرسنگی در کشور از دیگر معضلاتی است که ما باید به عنوان یک مسجدی برای بهتر شدن اوضاع تلاش مضاعفی انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید در شبکه های مجازی فعال بود، اظهار داشت: باید برای خودمان تریبون های بیشتری داشته باشیم و از طریق استفاده از ظرفیت های همین شبکه های مجازی جوانان را با مساجد پیوند بیشتری دهیم.

 

کارگردان فیلم اخراجی ها با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از طریق تمام راه های ارتباطی مجازی سعی در مخدوش کردن اسلام و چهره جوانان مذهبی دارند که نباید اجازه دهیم به اهدافشان دست یابند، افزود:مدیران کانون ها باید بیش از پیش خودشان را از لحاظ فرهنگی تقویت کنند و اگر ایرادی هست اصلاح نمایند چون کسی که خود اصلاح نشده باشد چطور می تواتند دیگران را اصلاح کند و در این رابطه باید مساجد را خانه امن جوانان کنیم تا دشمن از فکر ضربه زدن به این مملکت بیرون آید.




      

  خبرگزاری شبستان:دبیر جنبش مقاومت کشمیر گفت:شهروندان کشمیر اعتقاد دارند استقلال و بیداری اسلامی در کشمیر به برکت انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،شیخ غلامحسین متو دبیر جبهه مقاومت کشمیر  امروز(6 شهریور)در همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:انقلاب اسلامی ایران به لایه های درونی کشمیر نفوذ بسیار دارد و انقلاب ایران به برکت امام خمینی(ره) در کشمیر بسیار گذاشته است.

 

وی افزود:در همه نقاط کشمیر عکس های امام(ره) دیده می شود چون ایشان رهبر آنها نیز بودند، حتی اقبال لاهوری در شعرهایش از رهبر همیشه سخن به میان آورده است.

 

دبیر جنبش مقاومت کشمیر اظهار داشت:دشمن سعی دارد تا مسجد را سکولار کند در حالیکه اینطور نباید باشد و بچه های مسجد باید نگاهشان به مساجد تغییر کند چرا که مسجد سنگر ما است و در این سنگر روحانی مانند فرمانده است که باید احساس مسئولیت داشته باشد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که در کشمیر اجرا می کنیم از طرح های ایران بهره گرفتیم از جمله چاپ کتابهای شهید مطهری، کتابهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و آثاری از دیگر بزرگان ایران اسلامی.

 

دبیر جنبش مقاومت کشمیر با اشاره به اینکه مستند روح الله به زبان های انگلیسی و اردو ترجمه شده است، افزود:سلفی ها بزرگان خود را به هر طریقی که بتوانند معرفی می کنند حتی در سنگرهای عراق و سوریه.

 

وی با بیان اینکه کشمیر بین هند و پاکستان قرار دارد، اظهار داشت:95 درصد مردم هند مسلمان و 15 درصد آنان شیعه هستند که اسلام شیعی در کشمیر مدیون ایران اسلامی است.




      

دشمن در تلاش برای حذف اخلاق و تقوا از جامعه است
خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعالیتهای کانون های مساجد عام المنفعه است، افزود:دشمن در تلاش برای حذف اخلاق و تقوا از جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی در حاشیه دومین روز از نهمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد گفت:کانون های فرهنگی مساجد عام المنفعه هستند و هر خدمتی درون آن انجام شود به نفع مردم است.

 

وی ادامه داد: بیش از 1700کانون در خراسان رضوی وجود دارد و کانون یک مسجد باید مبنی و مصداق هایی از قبیل اصل بر تقوا، توجه به رهنمون های رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)داشته باشند .

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه یک مسجد باید دارای محیطی باشد تا جوانان در آن شرکت داشته باشند، اظهار داشت:ما باید از لحاظ فرهنگی کوشا تر باشیم زیرا بحران فرهنگی از بحران اقتصادی و سیاسی برای جامعه خطرناک تر است.

 

عبداللهی با تاکید بر اینکه دلیل تمام بحران های اقتصادی بحران فرهنگی است، ادامه داد:یک مدیر توانای کانون فرهنگی هنری باید بتواند مردم را به سمت مساجد بیش از پیش جذب کند تا دشمن نتواند اخلاق، تقوا و ایمان را در جامعه از بین ببرد.




      

مهمترین وجهه روحانیت و مسجد باید گره گشایی، خدمت و محبت باشد
خبرگزاری شبستان:مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه طهارت به معنای جامع، طهارت از شرک است، افزود:مهمترین وجهه روحانیت و مسجد در شرایط امروز باید وجهه اجتماعی، دستگیری گره گشایی، خدمت و محبت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از ستاد خبری نهمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در همایش اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسجد تطهیر کننده وجود آدمی است که مومن می تواند خودش را در آنجا پاک سازد و تخصص مؤمن تطهرش است.

 

وی با بیان این که طهارت به معنای جامع، طهارت از شرک است، افزود: مسجد متعلق به خدا است و در این مکان باید همه اسم ها و رنگها در مسجد رنگ ببازد و این مکان، محل رنگرزی حق است و کسانی که برای پاک شدن به مسجد می آیند محبوب می شوند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: خداوند متعال کسانی را که به دنبال توبه و پاکی هستند دوست دارد و مکان این متعالی شدن مسجد است که نقطه عزیمت برای پرچمداری توحید می شود.

 

وی در ادامه به بیان شاخصه های مسجد تراز اسلامی پرداخت و گفت: سفره اول مهمانخانه حق، مسجد و اخوت است و اگر در مسجد اخوت نباشد این مسجد تراز اسلامی نیست و اگر در مسجدی دعوا است دیگر آنجا مسجد نیست و از کارکرد خودش خارج شده است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور درباره اشکال رابطه اخوتی در مساجد گفت: ارتباط اخلاقی، فکری و عملی در بین اعضای مساجد سبب نقش آفرینی می شود و این نقش آفرینی مساجد، معجزه زا است.

 

وی اظهار داشت: در واقع انسان پاک جو که به دنبال صفا بخشی دل و جان و روحش به مسجد آمده برای رفتن به میدان جهاد آمده می شود و به همین دلیل است که بین مسجد و شهادت ارتباط ماورایی وجود دارد و مسجد شهید پرور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که مسجد این هنر را دارد که مؤمن فعال و مجاهد به میدان بفرستد، تصریح کرد: این همان مؤمن تراز می شود که ویژگی اولش این است که در مدار عشق سیر می کند.

 

وی ادامه داد: ویژگی دوم این مؤمن تراز در این موضوع خلاصه می شود که چتر رحمت بالای سر مؤمنان دیگر می شود و این مؤمن منشأ اختلاف و درگیری نیست و رفتارهای عاشقانه اش منجر به دعوا نمی شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: درباره مؤمنان از سوی این افراد فقط چتر رحمت است و در مسجد این رفتارها تمرین می شود و دعوا، مقابله و خط کشی برای کفار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که مسجد درمان و مرحم است، تصریح کرد: اهالی مسجد، درمانگر و مرحم گذار هستند و حتی اگر نتوانند مشکلات دیگران را حل کنند لااقل با آنان همدردی می کنند و با اخلاق می توان سفره گسترده داشت.

 

وی با بیان این که در مسجد اول مهربانی است و سپس هدایت صورت می گیرد، اظهار کرد: مهمترین وجهه روحانیت و مسجد در شرایط امروز باید وجهه اجتماعی، دستگیری گره گشایی، خدمت و محبت باشد.

 




      

طرح عطر غنچه نشکفته ارائه شده توسط کارگروه مدیران کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان خلیل آباد در نهمین دوره اندیشه های آسمانی شاخص برگزیده را به خود اختصاص داد

  اولین روز از نهمین دوره اندیشه های آسمانی



      
<      1   2   3   4      >