سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

اهداف ستاد عالی برای آبادانی فرهنگی مساجد کادرسازی و تربیت مدیران کانون ها است
خبرگزاری شبستان:معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه فلسفه وجودی کانون های مساجد ایجاد یک تشکل فرهنگی است، افزود: اهداف ستاد عالی برای آبادانی فرهنگی مساجد کادرسازی و تربیت مدیران کانون های مساجد می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور عصر(2شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های نهمین دوره فرهنگی و آموزشی اندشه های آسمانی که در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد ضمن تبریک ایام هفته دولت و گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال حاضر به عنوان فراگیرترین شبکه فرهنگی کشور در اقصی نقاط میهن اسلامی در 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت است.

 

وی افزود:فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد به وجود آمدن یک تشکل فرهنگی برای فعالیت جوانان و بروز استعدادهای نهفته نوجوانان در زمینه های آموزشی و پژوهشی است که در اختیار عموم مردم قرار دارند.

 

جعفری با اشاره به اینکه کادرسازی، تربیت و همراه کردن مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اصول و اهداف ستاد عالی در بحث تقویت مساجد است، ادامه داد:نهمین دوره آموزشی، فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 2 هزار و 150 نفر در چهار دوره برگزار خواهد شد که 3 دوره آن با حضور برادران و یک دوره هم با حضور خواهران خواهد بود.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه در دوره اول استانهای خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، مازندران، گیلان، سمنان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی حضور دارند، افزود:مساجد به عنوان پایگاههای جهان اسلام در مبارزه با اندیشه فرهنگی تکفیری نقش خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت مساجد یکی از مولفه های مسجد طراز اسلامی چگونگی داشتن روحیه جهادی است، گفت:گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، احیا تمدن نوین اسلامی و کارآفرینی فرهنگی از مسائلی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.

 

جعفری با اشاره به اینکه 30 مربی در این کلاسها و مباحث فوق برنامه حضور خواهند داشت، ادامه داد:کتابهای درآمدی بر مدیریت جهادی و انقلابی بودن، در آمدی بر تشکیلات در بستر مسجد، درآمدی بر مسجد طراز اسلامی از منظر رهبر و در آمدی از منظر زن و نظام خانواده در این دوره استفاده خواهد شد همچنین نمایشگاهی با حدود 3 هزار عنوان کتاب تشکیل شده است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت:فراگیرترین و ماندگارترین طرح قرانی کشور طرح تلاوت نور است که مجری آن کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در 29 هزار مسجد سراسر کشور در حال انجام می باشد.

 

وی فعالیت های کانون های مساجد را از لحاظ کیفی و کمی فوق العاده دانست و افزود:نقش رسانه در مطالبه گری نسبت به هر موضوعی نقشی اثرگذار و عظیم است و انتظار می رود اصحاب رسانه در بحث توجه مردم و مسئولین به مساجد مطالبه گری را در سطح جامعه ایجاد کنند.




مطلب بعدی : مسجد اصل اساسی اسلام و ستون جامعه است