سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی


خبرگزاری شبستان: دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با اشاره به اینکه انقلاب به واسطه مساجد به ثمر نشست، افزود:کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از موثرترین نهادهای مردمی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصر(7 شهریور)در افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی گفت:همچنان که صدر اسلام مسجد محل تصمیم گیری، همدلی، همزبانی و همراهی بود در ابتدای انقلاب اسلامی هم به واسطه مسجد انقلاب به ثمر نشست.

 

وی با بیان اینکه اگر کانون ها و مساجد بتوانند نقش خودشان را ایفا نمایند انقلاب می ماند، افزود: طبق پیمایشی که در سال 84 انجام شد آمار نشان می دهد مردم برای هویت بخشی و استحکام خانواده هیچ کدام از دستگاههای فرهنگی به اندازه مسجد ارزش ندارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد:یکی از مکان هایی که می تواند در جامعه تاثیر مثبت تاثیر بگذارد کانون های فرهگی هنری مساجد است که می تواند نقطه اتکا باشد به شرطی که امام جمعه، بسیج و هیئت امناء با هم یکدل باشند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگی این مسئله بیشتر مورد توجه است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه بر پایه تکیه بر داشته های خودمان است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه اگر با همه دنیا در ارتباط باشیم تنها راه استقلال و هویت بخشی نظام جمهوری اسلامی باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار داشت: در بین تمامی دستگاههایی که در شورای فرهنگ عمومی داریم موثرترین و مهمترین آنها کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که ریشه آن از روش های ائمه اطهار می باشد باید نگاه به درون در کنار رابطه با تمام دنیا، داشتن اعتماد به نفس، تولید، ابتکار و دانش افروزی باشد، اظهار داشت: وقتی یک نظام می تواند روی پای خود به ایستد که تمام اعضای آن نظام همدل باشند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی ضمن تاکید بر اینکه خانواده خانواده ریشه و سرمنشا بسیاری از درست ها و غلط ها است، گفت: متاسفانه ما با تفکر شیعه و حوزه کتاب های چندانی در مبالحث آموزش همسرداری و خانواده نداریم و این تعدادی هم که وجود دارد در جامعه ما بسیار کم است.

 

وی یکی از نیازهای اصلی برای خانواده را آموزش دانست و افزود:11 میلیون و 500 هزار جوان در سطح جامعه داریم که حدود 1 میلیون نفر دختر هم بالای 50 سال وجود دارد که هنوز ازدواج نکرده اند و برخی ازدواج هایی هم که منجر به طلاق شده در 5 سال ابتدایی زندگی بوده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه انسان پروری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزش بسیار بالایی دارد، ادامه داد:کانون های مساجد میتواند به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شود و ناهنجاری های جامعه را با محوریت مسجد پاک نماید.




مطلب بعدی : مسجد اصل اساسی اسلام و ستون جامعه است