سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی وهنری ندای اسلام(معین )مساجد خلیل آباد
درباره
جستجو


تدبّر در قرآن
آیه قرآن
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی


خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه جوانان در مملکت ما باید هنر داشته باشند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای بالابردن سطح مطالعه باید برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر (2 شهریور) در مراسم افتتاح نهمین دوره فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی که در تالار این هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد گفت:برنامه دولت باید به نحوی باشد که جوان در طی مدت 12 سال یعنی اخذ مدرک دیپلم یک مهارت را آموزش ببیند و در آن ماهر شوند.

 

وی با اشاره به اینکه عمیق ترین راه دعوت به حق خشوع است اظهار داشت: آنقدر باید نعمت های خداوند را شکر کنیم، سختی ها را نرم کنیم تا تمام اهل زمین تقلید کنند و در واقع تقلید یعنی رجوع به کارشناس که حتی تمام مراجع تقلید خود نیز تقلید می کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در دولت های سیاسی کره زمین طاغوت حکومت می کند و فقط ایران است که حکومتش به دست ولایت فقیه است، اظهار داشت:بر خلاف تمام کشورها که از آمریکا تبعیت می کنند و هراس دارند تنها کشوری که مرگ بر آمریکا می گوید و جذب اسرائیل نمی شود ایران است.

 

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه برخی تحصیل کرده های ما سواد درستی ندارند، ادامه داد:میلیون ها ساعت از عمر ما هدر رفت و متوجه نشدیم اما باید برای استفاده صحیح از عمرمان یک تصمیم جامع و کلی بگیریم.

 

وی با تاکید بر اینکه انسان باید ابتدا خودش را پرورش دهد سپس برای پرورش دیگران قدم بردارد، گفت:تشکیلات کانون های فرهنگی هنری مساجد باید یک برنامه مطالعاتی برای بالا بردن زمان مطالعه اعضای خود بگذارد که حداقل روزی یک ساعت مطالعه کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه جوانان در مملکت ما باید هنر داشته باشند، افزود:عزت، استقلال و نجات کشور به مهارت آموزی جوانان بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه 30 را برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود:کسی که خودش نقطه ضعف دارد نمی تواند در وجود دیگران تاثیرگذار باشد و برای دعوت جوانان به مسجد شخص باید محبوبیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه گناهان بشر از دو راه غفلت و شهوت است که دوای غفلت نماز و دوای شهوت ازدواج است، اظهار داشت:توسل یک نوع عبادت است که برخی از وهابیون توسل را شرک می دانند اما شیعه به مقام اهل بیت متوسل می شود.




مطلب بعدی : مسجد اصل اساسی اسلام و ستون جامعه است